ponedjeljak, 31. ožujka 2014.

Muzej grada Trogira u društvu 630 europskih muzeja u online projektu #MuseumWeek



S ciljem popularizacije muzejske djelatnosti i približavanja muzeja što većem broju zainteresiranih korisnika, društvena mreža Twitter „lansirala“ je projekt  #MuseumWeek.  Ovaj projekt trajao je od 24. do 30. ožujka, okupio je preko 630 europskih muzeja, a među njima se našao i jedan hrvatski  - Muzej grada Trogira. 

Ovu drugačiju, neobičnu i zanimljivu inicijativu trogirski muzej iskoristio je za aktivnije sudjelovanje na ovoj društvenoj mreži koje je rezultiralo uspostavljanjem kontakata sa srodnim ustanovama u Europi, uz istovremeno predstavljanje kulturno-povijesnog bogatstva  grada Trogira. 







Projekt #MuseumWeek povezao je muzeje s brojnim ljubiteljima kulture, baštine i umjetnosti na jedan nov, neobičan i interaktivan način. Ovaj projekt osmišljen je u Francuskoj, a jako se brzo prošio u ostale europske zemlje; posebno u Veliku Britaniju, Italiju i Španjolsku. Svaki su dan prošlog tjedna muzeji sudionici „tvitali“ prema unaprijed određenim temama dana:  

-     #DayInTheLife – muzeji su prikazivali što se događa „iza scene“, odnosno kako izgleda jedan „obični“ radni dan u muzeju
-     #MuseumMastermind – korisnici su postavljali pitanja upućena muzejima, ali su i muzeji postavljali pitanja svojim korisnicima; cilj je bio podignuti razinu znanja i poznavanja muzeja i njihove djelatnosti.
-     #MuseumMemories – korisnici su dijelili svoje uspomene vezane uz muzeje i posjete muzejima, a muzeji uspomene na različita događanja, svoj nastanak, svoju povijest i sl.
-     #BehindTheArt – tema je posvećena zgradama u koje su muzeji smješteni, zanimljivostima vezanima uz njihov smještaj, objavljene su brojne zanimljive stare fotografije...
-     #AskTheCurator – tema koja je zamišljena (i realizirana) na principut pitanja-odgovor - obuhvaća pitanja zainteresiranih korisnika muzealcima. Pitanja su obuhvaćala razna područja vezana ne samo za muzejske zbirke i stručnu muzejsku djelatnost nego i za zanimljivosti, anegdote i različite situacije muzejskih djelatnika. Bila je to prilika da se javnost direktno poveže s onima koji kreiraju izložbe i brinu o baštini.
-     #MuseumSelfies - popularni "selfiji", ali smješteni u muzej, ispred muzeja, s eksponatima... bili su subotnja tema "muzejskog tjedna".
-     Zadnja, ali ne manje važna tema bila je  #GetCreative - kreativnost potaknuta muzejima i kreativnost u muzejima (prikazane su brojne muzejske radionice, pokazani su radovi inspirirani umjetnošću u muzejima - pjesme, crteži, fotografije, i sl.)  








Iako Muzej grada Trogira ima korisnički račun na twitteru od srpnja 2013., zahvaljujući projektu #MuseumWeek na ovoj je platformi postao još aktivniji. No, čak i da je svaku minutu ovog "muzejskog tjedna" objavljen jedan "tweet" ne bismo uspjeli sve prezentirati, jer - što je jedan tjedan u usporedbi sa stoljećima koja se čuvaju u trogirskom muzeju... :)




Cilj je Muzeja grada Trogira i dalje održavati aktivnim twitter profil te i na taj način uspostaviti odnose s inozemnim kolegama i posjetiteljima... Naravno, pozivamo i sve "domaće" twitteraše da nas prate na: https://twitter.com/muzejtrogir te sudjeluju u budućim (europskim i domaćim) projektima vezanima uz prezentaciju muzejske djelatnosti  na internetu.






Nema komentara:

Objavi komentar