S ciljem popularizacije muzejske djelatnosti i
približavanja muzeja što većem broju zainteresiranih korisnika, društvena mreža Twitter „lansirala“ je projekt #MuseumWeek. Ovaj projekt trajao je od 24. do 30. ožujka, okupio je preko 630 europskih muzeja, a među njima se
našao i jedan hrvatski - Muzej grada Trogira.
Ovu drugačiju, neobičnu i zanimljivu inicijativu
trogirski muzej iskoristio je za aktivnije sudjelovanje na ovoj društvenoj
mreži koje je rezultiralo uspostavljanjem kontakata sa srodnim ustanovama u
Europi, uz istovremeno predstavljanje kulturno-povijesnog bogatstva grada Trogira.
Projekt #MuseumWeek
povezao je muzeje s brojnim ljubiteljima kulture, baštine i umjetnosti na jedan nov,
neobičan i interaktivan način. Ovaj projekt osmišljen je u Francuskoj, a jako
se brzo prošio u ostale europske zemlje; posebno u Veliku Britaniju, Italiju i
Španjolsku. Svaki su dan prošlog tjedna muzeji sudionici „tvitali“ prema unaprijed određenim
temama dana:
- #DayInTheLife – muzeji su prikazivali
što se događa „iza scene“, odnosno kako izgleda jedan „obični“ radni dan u
muzeju
- #MuseumMastermind – korisnici su
postavljali pitanja upućena muzejima, ali su i muzeji postavljali pitanja
svojim korisnicima; cilj je bio podignuti razinu znanja i poznavanja muzeja i
njihove djelatnosti.
- #MuseumMemories – korisnici su dijelili
svoje uspomene vezane uz muzeje i posjete muzejima, a muzeji uspomene na
različita događanja, svoj nastanak, svoju povijest i sl.
- #BehindTheArt – tema je posvećena zgradama
u koje su muzeji smješteni, zanimljivostima vezanima uz njihov smještaj, objavljene su brojne zanimljive stare fotografije...
- #AskTheCurator – tema koja je zamišljena (i realizirana) na principut pitanja-odgovor - obuhvaća pitanja zainteresiranih korisnika muzealcima. Pitanja su obuhvaćala razna područja vezana ne samo za muzejske zbirke i stručnu muzejsku
djelatnost nego i za zanimljivosti, anegdote i različite situacije muzejskih
djelatnika. Bila je to prilika da se javnost direktno
poveže s onima koji kreiraju izložbe i brinu o baštini.
- #MuseumSelfies - popularni
"selfiji", ali smješteni u muzej, ispred muzeja, s eksponatima... bili su subotnja tema "muzejskog tjedna".
- Zadnja, ali ne manje važna tema bila je #GetCreative - kreativnost potaknuta muzejima i kreativnost u
muzejima (prikazane su brojne muzejske radionice, pokazani su radovi
inspirirani umjetnošću u muzejima - pjesme, crteži, fotografije, i
sl.)
Iako Muzej grada Trogira ima korisnički račun na twitteru
od srpnja 2013., zahvaljujući projektu #MuseumWeek na ovoj je platformi
postao još aktivniji. No, čak i da je svaku minutu ovog "muzejskog
tjedna" objavljen jedan "tweet" ne bismo uspjeli sve prezentirati,
jer - što je jedan tjedan u usporedbi sa stoljećima koja se čuvaju u trogirskom
muzeju... :)
Cilj je Muzeja grada Trogira i dalje održavati aktivnim twitter profil te i na taj način
uspostaviti odnose s inozemnim kolegama i posjetiteljima... Naravno, pozivamo
i sve "domaće" twitteraše da
nas prate na: https://twitter.com/muzejtrogir
te sudjeluju u budućim (europskim i domaćim) projektima vezanima uz prezentaciju muzejske
djelatnosti na internetu.
Nema komentara:
Objavi komentar