Projekt Osnovne škole Majstora Radovana "Ca je covik!?", koji se pod vodstvom Jelene Plejić Senjanin odvija u suradnji s Gradom Trogirom, Nastavnim zavodom za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije i Muzejom grada Trogira, ove godine realizira nova generacija - prvaši! Njima su u stvaranju bogatog i zanimljivog programa koji uključuje igrokaz "Trogirska škola", pjesmu "Trogirska abeceda", izvedbu "Da mi je biti školski as oli ti ga Jisti, piti, ne raditi" te igrokaz "Tonći i Petrunjela" pomogli i drugaši pod vodstvom učiteljica Dunje Benić i Antonele Guine, kao i muzejska pedagoginja Goranka Tomaš. Pročitavši sve ovo, ne preostaje vam ništa drugo nego doći u dvorište Muzeja grada Trogira u četvrtak, 14. lipnja 2018. u 19:00 sati i uživati u svakoj sekundi programa!
Detalje o programu i samom projektu - kojemu je, u skladu s Europskom godinom kulturne baštine, jedan od glavnih ciljeva očuvanje kulturne baštine grada Trogira - donosimo u nastavku...
Ca je covik!?
Koliko god odrasli i ozbiljni bili, uvijek se s radošću sjećamo vremena provedenog u školskim klupama.
Budući da je Trogir naš grad djetinjstva, prisjetili smo se kako je nekada bilo u trogirskoj školi. Sjetili smo se starih riječi koje su učenici vrlo rado usvajali i uzastopno ponavljali da bi upamtili točan naglasak npr. apožito, abado, lumbrak, lazanjur, jacera... Također su izradili male trogirske slovarice i rekli da će ih dugo čuvati da ne zaborave naučeno. Razgovarali smo i o onome što djeca u prošlosti nisu voljela, a to je način kažnjavanja šibom. Međutim, učenici su odmah osudili taj način kažnjavanja i ponudili nekoliko vrlo dobrih i njima prihvatljivih alternativa u kažnjavanju.
U suradnji s muzejskom pedagoginjom Gorankom Tomaš, učenici su izrađivali još jedan predmet iz prošlih vremena, a koristio se u školi. To su male ploče koje je imao svaki učenik, a služile su da se po njima piše. U igrokazu je prikazan kontrast prošlog i sadanjšeg vremena, kako u školi tako i među djecom. Što je bolje procijenite sami...
Znam, bolje je ono što nas podsjeća na razdoblje u životu kad smo živjeli neopterećeno – djetinjstvo, nama je bolja prošlost, a našoj djeci sadašnjost
Da svi dječaci u školi žele biti frajeri ,a djevojčice frajerice otkrit će nam učenici 2. D razreda s pjesmom Da mi je biti školsi as.
Učenici 2. C razreda će nam prikazati bajku smještenu u Trogiru, a zove se Tonći i Petrunjela.
PROGRAM
Trogirska škola
Igrokaz, 1. a
Trogirska abeceda
Pjesma, 1. a
(učiteljica Jelena Plejić Senjanin)
Da mi je biti školski as
oli ti ga
Jisti, piti, ne raditi
pjesma i ples, 2.d
(učiteljica Dunja Benić)
Tonći i Petrunjela
Igrokaz, 2. c
Tonći i Petrunjela
Igrokaz, 2. c
(učiteljica Antonela Guina)
Početkom 20. stoljeća, a i kasnije učenici nisu imali bilježnice već su sve pisali na pločici za pisanje izrađenoj od škriljevca koja je imala zavezanu spužvu i krpicu kako bi se napisani tekst mogao brisati.
Na ovogodišnjoj radionici u suradnji s učiteljicom Jelenom, učenici su bojali komade kartona s bojom za ploču koju smo sami izradili. U osnovnu mješavinu dodavali smo različite boje kako bi pločice bile raznolikije. Ovoga puta učenici su bili mali kemičari, a i naučili su nešto o vremenu kada nije bilo teka. Današnje generacije imaju sve; zatrpane su svim i svačim, sve im je dostupno i za ničim ne žude. Odlično je da nema nestašice, uglavnom, ali definitivno nije odlično da se današnje generacije ničemu ne raduju dovoljno dugo, NIJE ODLIČNO da ne cijene sve ono čime su okruženi... Jedan od najvažnijih zadataka pedagoga svih fela je da naučimo djecu strpljenju, trudu i uživanju u onome što smo postigli radeći i stvarajući...Najlakše je smućkati tri u jedan, teže je postupno spojiti komponente u jednu cjelinu, ali zato gušt traje i ostaje! Goranka Tomaš
TROGIRSKA ABECEDA
A – arancini mali, B – bura u kali, C – cvrčak sa Fortina,
Ć – ćuk iz Garagnina, Č – čempres kraj crkvice, D – dica sa ulice,
DŽ – džuboks stalno svira, Đ – đardin tajnu skriva.
Svaki dan se uči slovo, svako slovo ništo novo,
ovih slika nima više, učit ćemo to ča piše.
E – evala svitu, F – furešti po litu, G – grozdje koje zrije,
H – hlad ča se smije, I – idra na rivi, J – jacera zimi,
K – kampaneli zvonu, L – lancun na tiramolu.
Svaki dan se uči slovo, svako slovo ništo novo,
ovih slika nima više, učit ćemo to ča piše.
LJ – ljuljačka za dicu, M – mostić na forticu,
N – nevera nad gradon, NJ – njanke abado,
O – omarina priti, P – past će kiša liti,
R – Radovan se dići, S – Stivanja će stići.
Svaki dan se uči slovo, svako slovo ništo novo,
ovih slika nima više, učit ćemo to ća piše.
Š – šveti Ivan stoji, T – Trogir se ne boji,
U – ulazaka raznih,
V – vrlo bezopasnih, Z – zato ajte svitu,
Ž – žventulat po litu,
ovih slika nima više, učit ćemo to ča piše.
Veselimo se vašem dolasku!
Nema komentara:
Objavi komentar